Tuesday, July 27, 2010

Matte-Astrophe Gobstoppers

Hey Y'all :)

Dagens negle er inspireret af Willy Wonkas Gobstoppers (fra Charlie og chokoladefabrikken - selvfølgelig) som jeg købte i lufthavnen i Fortaleza for at bruge de sidste R$.

Todays nails are inspired by some Willy Wonka Gobstoppers (Have you seen 'Charlie and the Chocolate Factory?) I bought in the Fortaleza Airport, just for fun to spend the last R$ I had left.



Jeg syns det var sådan nogle dejlige farver og kom til at tænke på at det da var et ideelt design til mine negle. Så jeg gik i gang og jeg syns selv at resultatet blev meget godt.

I just thought it was so nice colors and had a simple design that would be very suitable for nail art.
So I went ahead and did it. And the result turned out pretty nice, if I should say it myself.


Jeg syntes dog at et mat look ville være bedre til farverne og designet end de mere skinnende og så var det jo heldigt at jeg lige havde fået min pakke fra Manglaze, som laver matte neglelak.
Jeg havde bestilt Matte is Murder (en mat sort) og Matte-Astrophe (en topcoat, det gør neglelakken mat).
Jeg havde læst på forskellige blogs at Matte-Astrophe godt kunne få neglelakken til at krakelere hvis den ikke var helt tørt, så jeg ventede i lang tid med at komme topcoat'en på.
Manglaze skriver selv på deres hjemmeside, at forskellige mærker kan få den til at krakelere (de fremhæver det som en god ting - hvilket det jo også sagtens kan være), så jeg vidste godt at jeg ikke kunne være sikker på det ville 'overleve'. Og det gjorde det heller ikke, det krakelerede selvfølgelig og 'ødelagde' designet


I just thought that a matte look would fit better for those colors, so luckily for me I had just recieved my order from ManGlaze with Matte is Murder and Matte-Astrophe.
As far as I've been reading on different blogs, the matte topcoat can crackle if the polish underneath isn't quite dry, so I waited a couple of hours (just to be sure!) before adding the topcoat.
But it did crackle anyway, at least the 'art-layer' and I half expected it because Manglaze put the crackling-effect like this:
Depending on what you go over, on some brands it makes a cool crackle effect on some it's smooth.



Farverne blev som jeg havde regnet med og selvom designet blev ødelagt så det stadig meget godt ud. Men nu ved jeg at topcoat'en krakelrer med H&M-neglelak, men ikke med Risque. Det var ihvertfald sådan fordelingen var på mine negle.

The colors ended up as I had intended, but the nail art got destoyed a bit. So I know now that ManGlaze Matte-Astrophe crackles the polishes from H&M (all colors except for two where that brand) but not the ones from Risque (in my experience)

Ellers render jeg rundt med ufatteligt tørre hænder for tiden og det virker ikke som om nogle af de produkter jeg har, har den store effekt. Nogen der har nogle gode produkter eller råd, både til hænder og neglebånd? (Hvis der da er nogen der læser det her :p)

My hands are very dry at the moment (and so is my cuticles) and it doesn't seem like any of my products are working. Anybody have some good advices/products? (If anybody is reading this :p)

Ses!

4 comments:

  1. Total fedt, dem er jeg helt vilde med! Skal osse strakt jeg får tid, lave nye negle, jeg er helt syg efter at lave alt muligt! :P

    ReplyDelete
  2. Ps. køb Sally Hansen's hands, nails and cuticles creme, den virker perfekt :)

    ReplyDelete
  3. Taak :) Ja det kan jeg godt forstå, du må jo osse have en bunke af nye lakker du kan bruge :D

    ReplyDelete
  4. Uh, det kan være jeg må ud og købe den i morgen.. Tak for tippet ;)

    ReplyDelete

Your comments means the world to me =) It's always nice to get feedback on the stuff you do ;) I strive to reply on each comment!
Please refrain from putting links in your comments (unless I ask for it :p)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...